Budapest - Barcelona
Még 1994-ben vagy '95-ben történt a Malév BUD-BCN járatával.
Erősen zivataros időjárás volt és a BUD-ról járatoló légitársaságok nem is
engedték indulni a gépeiket.
Az utolsó kísérletező az Aeroflot volt, de a torony ezt követően azt mondta,
hogy több járat már ne...
A mieink azonban úgy döntöttek, hogy nálunk a hazai pálya előnye. Tehát indulás
Barcelonába.
A start a T 2- ről az R 31 felől volt. A gép szépen gyorsult és a szokásosnál
is nagyobb zötykölődés után el is emelkedett.
Győr térségében tűnt fel, hogy a kabinban nincs nyomáskiegyenlítés, ezért irány
vissza BUD és a sima leszállást követően a járat begurult a 72-es állóhelyre.
A műszak egy pillanat alatt meglátta a hátsó raktér alatti repedéseket,
amelyeken be lehetett látni a raktérbe.
A történet rekonstruálása során erősödött meg az igen alapos gyanú, hogy a
betontól történő elrugaszkodást követően, a már behúzott futókkal szárnyaló gép
a kifutó szél hatása miatt majdnem 14 métert esett vissza a betonra és csúszott
a vízfilmen. Szerencsére a bőséges esőnek köszönhetően nem volt szikrázás.
A Boeing több mint 100-120 métert csúszott hol a jobb, hol a bal oldali
hajtóműgondoláin, majd emelkedett ismét a levegőbe. Ez okozta a szokatlanul
nagy zötykölődést, és amit az utasok a viharos időjárás velejárójának tudtak
be.
A csúszási nyomokat a levegőből szépen lehetett látni a betonon a helikopteres
helyszínelés során.
És a végére egy kis esszencia.
A repülőtéri rendőrségi ügyelet az eseményről rögvest tájékoztatta a BM
ügyeletet, ahonnan az alsóbb szervet értesítették, és amely következményeképpen
"bent" a "hozzáértők" azonnal elrendelték a nyomozást a légiközlekedés veszélyeztetése
bűncselekmény gyanúja miatt. A prominensek kisvártatva meg is jelentek,
kezükben lobogtatva a lefoglalási határozatot és lelkesen közölték, hogy
"lefoglaljuk és elvisszük a fekete dobozt".
Ekkor sikítottunk fel, hogy "mííít visztek ti el!!!???".
-"De, hát a főnök aláírta a lefoglalási határozatot...".
Ekkor egy rövid, ám igen alapos tájékoztatást kaptak arról, hogy mi is "fekete
doboz", valamint tartalmának vizsgálati menete.
Ezt követően irány az ACE, ahol megkapták a hivatalos írásbeli szaktanácsadói
nyilatkozatot a nem fekete színű fekete dobozzal kapcsolatos eljárási
procedúráról. A megnyugtató szavak és az írás kézhezvétele után, mindenki
megelégedésére távoztak.
A nyomozást, bűncselekmény hiányában hamarosan meg is szüntették. A gép pedig javítás után ismét repelt. írhatsz...
Azonosítás
Jó egynéhány évtizede már, hogy a BRFK-n elfogtuk egy budai lakás-sorozatbetörés elkövetőjét.
A lakóhelyén megtartott házkutatás során sok minden előkerült. Fegyver, műszaki tárgy, ékszerek, és nem kis meglepetésre vagy fél tucat olyan polaroid fotó, amelyeken a tettes és barátnője intim testrészei voltak mindenhol, de szó szerint mindenhol "készenléti" állapotban is arany láncokkal, gyöngyfüzérekkel, gyűrűkkel, karkötőkkel, miegyebekkel feldíszítve.
A képek kriminalisztikai szempontból (is) értékesek voltak, mert a szépen, vízszintesen, függőlegesen, a mélyedésekben, és a kiemelkedéseken spirálisan feltekert és más, fantáziadús módon elrendezett, tárgyak szinte mindegyike alkalmas volt az azonosításra.
A bűnjelek "természetesen", és ezért szokatlan módon nem csak a bűnügyi vezetőnk irodáját és a vagyonvédelmi csoportokat járta be, hanem a testület különböző osztályait, alosztályait is hosszú napokra eltűnve, kissé késleltetve a betörések sértettjei részéről szükséges tárgyfelismertetési eljárás megkezdését.
Az aggódás nem kicsi volt, mert a "vándorló" fotók egyúttal az ügy corpus delictijeit is jelentették.
Aztán a nyomozás következő fázisában a képek fotóalbumba kerültek, sorszámot kaptak, az ékszer-szakértő meghatározta fajtájukat, értéküket, mert a kárérték meghatározásához erre is szükség volt, majd megtörtént a felismerésre történő bemutatás a sértetteknek.
És ekkor keletkezett egy anekdota.
- Nyomozó kérdése: Felismeri a fotón látható tárgyat?
- Felismerő tanú válasza: A láncot nem ismerem fel, de ez xy f@rka, az egészen biztos....