Kalibrálás


Történet, ami megesett: Valamikor még a "boldog LRI idején" a bugaci VOR-t kalibráltuk a HA-LDA Moravával. Anap valamelyik lőtér dolgozott! (Na, nem ránk vadásztak de,) Kerülnünk kellett. Jómagam hátul voltam a műszerekbe beépítve, mellettem ült G.Pista. És felfedezte, hogy elől egy piros lámpa világított. Nem hagyhatta szó nélkül, megkérdezte K.Sanyit, hogy miért világít! Válasz, fogytán az üzemanyagunk. Sebaj, majd szegényítünk. Ezen közben Ferihegyen (akkor még így hívták) M.Gábor a szerelőnk kész ideg volt. Hogy ezek leestek, én meg börtönbe kerülök mondta. Mire nagy sokára megjelentünk Monor felől az egyetlen 31-es pályára leszállóban. Rövídre jöttünk, a Bravón le is fordultunk és még vagy öt (5) métert megtettünk, amikorra mind a két motor leállt. Hát amit az M.Gábortól kaptunk, az nem tűri a nyomdafestéket. Azért így utólag....


DME szerelés

Egy másik történet. Úgy 1974 tavaszán (már LRI korban) kiegészítést kapott a tápiósápi (TPS 115,9 MHz) VOR állomás! Ez a kiegészítés, az első magyarországi DME telepítése volt. Viszont, kosaras kocsi meg nem volt! A cca. 6 - 8 méter magasra egy kör alakú fémházon lévő VOR antenna tetejére kellett az új DME-antennát feltenni. Sebaj, mondta T.Sándor, aki a kalibrálásban megismert pilóta barátunkat P.Lacit megkérte, hogy segítsen. P.Laci a megbeszélt időben meg is jelent egy Kamov helikopterrel. Ennek a ledobó horgára felerősítettük a DME-antennát, amelyet P.Laci lassan, de annál óvatosabban bele ejtette a VOR-antenna csatlakozásába. Hát mit ne mondjak csuda nagy szerencse volt, hogy senki nem sérült meg. Mert itt aztán nem lehetett azt követni, hogy a "csüngő teher alatt ne legyen senki", mert azt rögtön rögzíteni kellett. De sikerült!
Ez, már csak persze emlék. A tápiósápi navigációs állomás az óta már a harmadik felújításon is átesett. Most ott egy DVOR/DME/NDB állomás van. (A HC üzemeltetésében)

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el